چه وقتی یک شرکت دیگر استارتاپ نیست؟!

با دقت به استارتاپ های بزرگ دنیا مانند شرکت هایی مثل : گوگل ، توییتر فیس بوک آمازون ؛ می توان متوجه این شد که این شرکت ها باعث تغیرات زیادی در صتایع مختلف شده اند ، دقیقا کاری که استارتاپ ها باید انجام دهند ، یعنی دقت به نیاز های موجود در جامعه که پاسخ مناسبی به آن نیاز نداده اند یا پر کردن شکاف های موجود در بازار و ایجاد تغیر در شکل بازار ها ( از سنتی به مدرن ) .

عوامل موثر در ایجاد استارتاپ ها

1_ رشد : اکثر استارتاپ ها کار خود را به صورت کوچک شروع کرده اند مانند اکثر کسب و کار ها ؛ ولی یکی از تفاوت های اصلی این دو این است که استارتاپ ها قرار است به سرعت پیشرفت کنند و گسترش یابند ولی کسب و کار های دیگر اینچنین برنامه ای ندارد.
استارتاپ ها برای رشد سریع برنامه ریزی شده اند ، بنابراین برای این رشد سریع باید محصولی داشته باشیم که از تقاضا خوبی برخوردار باشد و باید بتواند با ویژگی های برنامه ریزی شده به بهترین نحو خود را به بازار نشان دهد وجلب توجه کند .
2_ اشتیاق محوری : استارتاپ کاری است که نمی توان از آن دست کشید در کار های استارتاپی محصولی تولید می شود که باعث می شود شور و شوق ما را بر انگیزد و همین شور و شوق می تواند کاری کند که ما از محدودیت ها عبور کنیم ؛ کار آفرین نیرو هایی را در اطاف خود جمع می کند که برای پیشبرد کار خود نیاز دارد ، او باید به گروه خود نشان دهد که چقدر ایده برایش ارزشمند است و چقدر برای رسیدن به آن تلاش می کند
3_ایجاد تغیر : هدف مشترک استارتاپ ها ایجا تغیرات است و می خواهند در شیوه سنتی کار ها نوآوری ایجاد کنند آنها فقط لازم نیست روی تولید کار جدید ( محصول جدید ) تمرکز کنند ، می توانند در نحوه اجرا و عرضه هم تغیر ایجاد کنند
4_ ایجاد خلاقیت : همانطور که می دانیم استارتاپ در مورد ایجاد نوآوری است ، فرد کار آفرین بر اساس بررسی و تحلیل بازار و رقبا دست به خلاقیت زده تا نیاز پاسخ داده نشده به بازار را پاسخ دهد
مطمئنن هیچ مدل کسب و کار کاملی وجود ندارد بنابراین استارتاپ ها می تواند با توجه به مشکلات معضلات و نیاز های خود به نسبت بازار از مدل کسب و کار های جدید یا اینکه ایجاد مدل کسب و کاری باتوجه به نیاز خود از مجموع چند مدل کسب و کاری موجود ایجاد کند ؛ به طور کلی استارتاپ ها مدل های کسب و کاری مختلفی را امتحان می کنند تابه مدل کسب و کار پایدار خود برسند .

ادامه در قسمت های بعد …